Sunday 29 October 2017

Garmin 705 Gjennomsnittet Moving Speed


Oppdateringer amp Nedlastinger VIKTIG: OPPGRADERING TIL VERSION 3,30 GJØR ALLE BRUKERDATA. ADVARSEL: Hvis denne programvaren er lastet opp til en annen enhet enn den den er laget for, vil du ikke kunne bruke den enheten. Hvis du forsøker å laste opp programvarefeil, må du kanskje returnere enheten til Garminreg for service. Endre historikk Endringer gjort fra versjon 3.10 til 3.30: Forbedret beregning og rapportering av total oppstigning, total nedstigning og klasse. Korrekt kalibrere hjulstørrelsen når du bruker PowerTap-hub. Bakgrunnsinnstillingene lagres og settes automatisk på strømmen. Forbedret Go Home-funksjonalitet for å søke etter alle brukeropprettede veipunkter som heter hjem. Lagt til ny tidszone for Santiago, Chile. Tillat husnummer 0 på finn adresseside. Reduksjon av hastighetsspisser fra sensorer. Lagt til meldingen som angir forhøyningskalibreringspunktet (Lagre plassering) er funnet. Forbedret robusthet i det interne filsystemet. Endret XML-innstillingsfil for bruk med Garmin Training Center. Forbedret autopause deteksjon. Forbedret SD-kortlesning. Forbedret pålitelighet av barometerkalibrering. Bedre rapportering av høydedata. Oversettelsesoppdateringer. Endringer gjort fra versjon 2.90 til 3.10: Lagt til evne til å bruke veipunkts høyde som starthøyde for en aktivitet når brukeren starter innen ca 30m av dette veipunktet. Fast problem hvor treningsøktene som bruker kraftsoner basert på prosent av FTP eller hjertefrekvenssoner basert på prosent av maksimal HR, ble lagret feil. Fast problem hvor Garmin Training Center kan gi en feilsøking for dataoverføring hvis enheten hadde et sykkelprofilnavn lenger enn femten tegn. Fast problem med feilaktig visning av historid datoer på noen språk. Lagt til støtte for oppdaterte australske sommertid, start - og sluttdato. Oppdaterte oversettelser. Endringer gjort fra versjon 2.80 til 2.90: Lagt til støtte for SD-kort med høy kapasitet. (4 GB, 8 GB, etc.) Forbedret dataoverføring for strøm og hastighet for å minimere pigger. Lagt til 3 og 30 andre bevegelige gjennomsnittlige strømdatafelt. Fast problem med lagring av tomgangshastighetssoner i brukerprofil. Fast problem hvor du ser en planlagt avansert trening fører til at den slettes. Endringer gjort fra versjon 2.70 til 2.80: Omstrukturert aktivitetslogging for å redusere antall ugyldige TCX-filer. Rettede problemer fra 2.70 som muligens kunne ødelegge Historikk-katalogen. Fjernet potensielle pigger i kraftdata etter perioder med kasting. Økte de tillatte sifrene i loddrett til punktfeltet til 4. Økt antall siffer i kaloriefeltet til 5. Oppdaterte oversettelser. Endringer gjort fra versjon 2.60 til 2.70: Forbedret dataregistrering i en gang per sekundmodus Lagt til evne til å angi gjennomsnittsmetode for kraft og kadence Fjernet kadencefiltrering for effektmålere Laget forbedringer for å forhindre falske automatiske pauser Fast avstand og lagervisning for å fungere på Lagret Rides list Fast problem med å prøve å lese filer som starter med. som forårsaket problemer med Mac-kommunikasjon. Fast problem hvor tilfeldige tegn ble vist i listen før kursnavn lastet. Fast problem med hastighetsmål som ikke fungerer riktig i Avansert opplæring. Fast sporadisk problem hvor en ødelagt historiefil kunne opprettes. Lagt Venezuela og Australia-Lord Howe Island tid soner Oppdatert automatisk Sommertid for Auckland, New Zealand, tidssone Endringer gjort fra versjon 2.50 til 2.60: Fast sporadisk problem med Kant slått av når du ruller gjennom Lagrede turer. Fast sporadisk problem med Edge-lukke ned når modusknappen ble trykket mens du fulgte en kurs. Fast problem hvor brukeren ikke kunne endre vertikal zoom skala for en kursprofil. Løst et problem der innendørsturer i historien kan redusere tilgangen til Where To-menyen. Faste problem med avanserte treningsøkter som ikke vises under i dag når treningen er planlagt for gjeldende dag. Fast problem hvor noen ganger den nyeste historien ikke ville bli skrevet ut til XML før du kobler fra og kobler til USB på nytt. Korrigert gjennomsnittlig effektverdien som er vist for hele ruten i historien. Fjernet filtrering fra strømdata lagret i Historikfiler. Gjorde noen rettelser til de polske og portugisiske språkene. Endringer gjort fra versjon 2.40 til 2.50: Implementert endring for å tillate brukeren å få tilgang til Map Setup-alternativet for spor som gjør det mulig å vise sporet på et kart, og hvilken farge det skal vises i. Lagt til evne til å angi tilbakekalkuleringsadferd i rutingen Meny. Brukeren kan stille den til Automatisk, Av eller Spør. Fast problem med lange ruter å stenge ned. Fast problem der Autopause og StartStop ikke ble lagret i historikkfilene. Dette kan også føre til at kurs opprettet fra denne historien ikke registrerer disse tider. Fast problem der historikkfiler iblant ville ikke laste opp på grunn av feiljusterte data. Fast unøyaktig høyde når du flytter til og fra områder med tydelig forskjellige høyder eller atmosfæriske trykk. Fast tilfeldig stigningspik i de første sporpunktene. Lagt til evnen til å slette spor. Fast problem hvor hastigheten vil falle til 0 går gjennom svinger. Fast problem hvor du ser på et kurs på et kart, gikk til feil sted. Faste barometerinitialiseringsproblemer i situasjoner der enheten er slått av og tilbake innen 5 minutter på samme sted. Fast problem med kursliste hvor handlinger kunne brukes på feil kurs. Fast problem hvor kursveiledningslinjer ble trukket på vei. Fast problem med gjentatt Autopausing ved bruk av hjulsensor. Fast problem med å opprette en treningsøkt med spansk valgt språk. Bedre tyske oversettelser. Endringer gjort fra versjon 2.30 til 2.40: Fast problem hvor stopp og start av timeren kan forårsake ugyldige sporpunkter. Fast problem der en ugyldig strømverdi kunne logges når du stopper og starter timeren på nytt. Forbedre batterikkontrollen for å fjerne utilsiktede avbrudd. Fast problem hvor hastighetssensordata ikke ble brukt når GPS-signalet mistet. Fast problem hvor lav eller 0 hastighet kunne registreres før en sving. Endringer gjort fra versjon 2.20 til 2.30: Fjernet tidsbegrensning fra historikkinnspilling. Hvis du sletter historikk via menyen på enheten, slettes også historikkfilen fra masselagring. Fast problem hvor gjennomsnitt og kalorier kan akkumuleres når de er midlertidig stoppet. Fast problem hvor treningsdatoer kan være feil på klokken når de lastes fra PCen. Fast problem der innstillingene noen ganger ikke ble lagret når GPS ble slått av. Når du lager et kurs, vil enheten ikke lenger vise historie som ikke har sporpunktsdata. Riktig problem med gjentatt auto-pauseresume ved start. Fast problem hvor ruter opprettet i MapSource kan ha ugyldige punkter etter at de er lastet til Edge. Fiks noen problemer med å beregne total oppstigning. Faste problem med klasse blir stiplet og høyde endres ikke. Lagt til en underholdningskategori i POI-liste. Økt søk i Finn byer. Fast problem hvor hjulstørrelsen ikke var automatisk kalibrering. Fast problem hvor enheten ikke går tilbake til forrige skjermbilde etter ruteberegning. Lagt fram statuslinje for programvareoppdateringer. Lagt til evne til å treffe LEFTRIGHT for å bytte mellom Bike Computer sider og Course Points side. Fast problem med Time to Point-skjerm på kursdataside. Tillat OPP og NED for å sykle i nedre ruten med data på skjermtimerskjermbildet. Løst noen problemer som ville tillate å opprette et ugyldig kurs som ville ende så snart du trykket start. Fast problem hvor visse språk (Svenska, Magyar, Slovensky) ikke ville fungere med kurskompass side. Fast problem hvor flere enn ett kartsett er installert, søker enheten bare etter adresser på nærmeste kortsett. Fast problem hvor tastaturet ikke umiddelbart ville oppdateres når du bytter modus. Forbedret ruteomregning. Fast problem hvor vi ankommer. meldingen viser ikke alltid destinasjon. Deaktivert panorering på kartet som vises på kurstimer siden. Fast problem hvor kursopphøydingsprofilen viser en rett linje på lange aktiviteter. Lagt gjennomsnittlig strøm til omgangsdataene i XML. Oppdatert mange tyske oversettelser. Fast problem hvor automatisk pausemanual runde forårsaker 0 avstandskjøp. Endrede zoomnivåer der byer og landsbyer vises basert på størrelse for å hjelpe deg med å slå av kartet. Økt antall kalorier som kan vises på History Totals-siden. Gjorde noen endringer for å redusere 0-hastighetsrapportering ved bruk av GSC10. Endringer gjort fra versjon 2.10 til 2.20: Lagt til mer strømmåler støtte. Lagt til ANT-sensorer oppdaget meldinger. Lagt til maksimal strøm, siste lap maksimal kraft og kilojoules felt. Løs problem med å låse opp på kartsiden. Lagt fram statuslinje for å lese nye lagrede data på oppstart. Justeringer for å redusere hastighetsspikes. Økt internt rutepunktminnet for å håndtere lengre spor. Korrigert ANT-til-ANT-overføringssidevisning i nattmodus. Fast problem med bakgrunnslysstyrkejustering. Faste runde gjennomsnitt blir ikke ryddet riktig, når brukeren stopper timeren, runder og starter timeren igjen. Fast problem med strømkilde ikke oppdatering. Lagt til strømkalibrering suksessmeldinger. Batteridisplayet skal ikke lenger vise mindre enn 100 når ladingen er fullført. Lagt til SiRF InstantFix-støtte for å øke hastigheten på den første GPS-løsningen. Fast problem hvor trykknappene vil påvirke høyden. Implementert funksjonsforespørsel for å kunne slette alle veipunkter fra enheten. Lagt til en Cities-gjenstand til finnmenyen. Fast problem hvor du søker etter en adresse, viser en bestemt gate (Avenue, Circle etc.) i stedet for generisk gate navn. Følg historikklisten er nå filtrert for å bare vise rides som inneholder posisjonsdata. Fast problem hvor noen kombinasjoner av kart ikke ville fungere sammen. Endringer gjort fra versjon 2.00 til 2.10: Oppdaterte noen språk oversettelser. Fast problem med å oppdatere GPS med WebUpdater. Korrigert noen problemer med UserProfile-filen. Hjulstørrelsen er ikke lenger satt til 0 som standard. Dette forårsaket problemer med treningssenteret. Faste problemhåndteringskurs uten avstandsinformasjon. Endret batteridisplay på menylinjen og GPS-siden blir rød når den er under 15 prosent full. Fiks noen problemer med gjennomsnittlig effekt og kadence. Lagt til GPS-opphavsrettsinformasjon til Poweron-skjermen. Systemkrav IBM-kompatibel PC som kjører Windows XP eller nyere operativsystem og en ledig USB-port. Lige med en Garmin Edge 705 Min første Computer på en sykkel var en av de små metalldrevene som ble aktivert med en pinne montert på en eik. Enheten ble montert på forsiden RH dropout og pinnen klikket vekk hver hjulrevolusjon. Syklister av en viss alder vil huske dem godt. Mine tok til slutt støvet ved å fly av seg over veien da jeg fløy nedover en bakke, den fattige tingen kunne ikke følge med revs Dette var tilbake på 1960-tallet, og på 1980-tallet flyttet Id over til noe litt mer moderne. Det ble laget av Huret og drevet av en remskive og beltsystem. Den var fremdeles montert på forsiden, men hadde luksusen til et resetanlegg for en turmåler, og evnen til å konvertere fra 26 til 27 hjul ved å flytte drivremmen på remskiven. Et par år gikk forbi, og silikonflisen gjorde sin tilstedeværelse, og jeg sprutte ut på en barmontert enhet som var koblet til den nåkjente detektoren på gaflene og en magnet på eikene. En fantastisk del av settet: Programmerbart for hjulomkrets, kilometerteller, to turmåler, tidspunkt på dagen, nåværende hastighet, gjennomsnittlig hastighet og maksimal hastighet. Jeg kan ikke huske laget, men det fungerte bra i mange år. Jeg registrerte min første E2E med den i 1994, og jeg hadde det i noen år etter det. Huret mitt ble kastet i skuffen. Jeg begynte å holde en nøyaktig rides dagbok, og ble bitt av feilen med å ta opp alt. Dessverre, en dag slutte datamaskinen min å jobbe. Jeg ble mortified Så snart jeg kjøpte en Cateye Mity8, enda bedre kit. Igjen, det hadde alle fasilitetene jeg trengte 8211, kanskje enda mer 8211, og min rides dagbok ble mer og mer sofistikert. Igjen varer ingenting for alltid, og min Mity8 utviklet en feil. Gummiknappdekselet omkom og falt bort, uten tvil var knappen slitt ut på grunn av min konstante prodding for å få info Problemet med disse enhetene er at den sentrale enkeltknappen gjør omtrent alt, og displayet skifter fra en parameter til neste, noen ganger må du trykke seks eller syv ganger for å komme til skjermen du vil se. Enkelt, men kjedelig. Enter, The Garmin Edge: Jeg kjøpte en Edge 305. Disse enhetene er GPS-aktiverte sykkel datamaskiner med en stor skjerm som kan vise opptil åtte parametere på en gang. Skjermen er programmerbar, den kan gjøre noen navigering, det følger deg med GPS hvor som helst du gå og registrer absolutt alt. Med egnet programvare 8211 har Garmin sin egen grunnleggende versjon, Garmin Training Center, men jeg bruker Ascent. Dette er et Mac-basert program montebellosoftwareindex. html og jeg elsker det. Edge-systemet er designet for treningsopplæring og ytelsesovervåking, men du kan bruke så mye eller så lite av systemet som du vil. Jeg har en hjertefrekvensmåler og en speedcadence sensor. Denne enheten registrerer din kadence primært, men registrerer også hastigheten når det ikke er et GPS-signal 8211 innendørs på en trener for eksempel. Garmin sjekker kontinuerlig på hjulomkretsen, slik at nøyaktigheten er spot-on. Hastigheten og avstanden er også flekk på, og med programvaren kan du se nøyaktig hvor du har vært, hvor høyt du klatret, hvor fort (eller sakte) du gikk, hvor hardt jobbet du 8211 det vurderer kalorier som forbrukes 8211 ditt gjennomsnitt fart, den bevegelige gjennomsnittshastigheten og en hel rekke andre opplysninger. Alt dette er lagret i Garmins-minnet, og når du laster opp til datamaskinen din, lagres og lagres det også der. Den største ulempen med Edge 305 er mangelen på kart. Dette er ikke mye av en ulempe da enheten er solid og pålitelig, og du kan faktisk navigere med den. Etter to års feilfri drift og informasjon himmel, flyttet jeg opp til Edge 705. Dette er toppen av serien, og har alle slags kartprogramvare som du kan kjøpe og installere. Ved et enkelt trykk på en knapp, kan du gå fra å vise detaljer 8211 hastighet, tid, høyde, hjertefrekvens, turavstand, kadence, 8211 eller så mye som du vil at 8211 skal gå til et detaljert kart over hvor du er. Du kan søke i minnet og slå opp en hvilken som helst adresse eller sted i Storbritannia, og det vil finne en passende rute til den der du befinner deg. Du kan laste opp ruter og følge dem, mens det gir deg sving ved å ta veibeskrivelser også hvis du vil. Med alle kartene har det fortsatt alt det som Edge 305 har, så 705 er ganske en pakke. Den er litt større enn 305, og har også en fargeskjerm. Batteriene er litiumion med 305 varige 12 eller 13 timer, men 705 har en massiv 15 timers pluss. Jeg testet min, og det kjørte fortsatt om 17 timer. Datarommet er begrenset på 305, og en lang dag i salen på 100 miles eller så vil gjøre en stor pute inn i kapasiteten, mens 705 er nesten umulig å fylle. Den har en massiv 1 GB minne, og en typisk 100 miles vil bare ta opp mindre enn 2 MB, så det er nok plass, og det har til og med muligheten til å legge til et MicroSD-kort i et lite vanntett spor. Ulempen til 705 er at fastvaren er litt skjøre. Det ser ut til å være besatt av hiccoughs og systemet fryser. En rask titt på det interne Garmin forumet for 705 vil vise hvor mange problemer folk har. Kontrast det med 305 forumet. Im SMICKF forresten En eller to ganger måtte jeg ringe Garmin Tech Support for å finne ut et problem eller to. Saken om forum er at du blir oversvømmet med mening, ikke fakta, så en samtale til en ekte ekspert er verdt tiden og krefter. Det jeg ønsket, var en Edge 305 med kart. Det jeg synes å ha kjøpt, er langt mer enn det, og på en eller annen måte bare litt mindre. Alt i alt, jeg er ikke så fornøyd med mitt nye kjøp, men forhåpentligvis kan jeg få tak i foibles og få litt seriøs datainnhenting. Fingrene mine krysses. Skrevet av Mick F den 28. januar 2010. 24 kommentarer på 8220Life med Garmin Edge 7058221 Trang til å måle og registrere ting må være i beinene For meg er batterilevetiden det, enten det er en GPS, mobiltelefon eller digital kamera. Det er slik en plage å måtte holde plager om batterier. I min Garmin eTrex Legend HCx bruker jeg Energizer Ultimate litiumbatterier (ikke-oppladbare, kjøpt online i bulk) og de ser ut til å vare lenge, selv om jeg ikke har noen målinger. Over 36 timer sier I039d (uten bakgrunnslys). Jeg bruker ikke en sykkelcomputer noe mer, da jeg ikke er så interessert i avstand så mye som tid brukt på sykling (it039s åsene), og en klokke er greit for det. Men jeg liker virkelig GPS-en for å spille om med ruter og kart. Jeg bruker City Navigator kart, og en dekker hele Storbritannia. Håndholdt i bilen, det gjør svingen ved å ta veibeskrivelse til noen britisk postnummer. Du kan bruke aldre som bryr seg om disse tingene 8211 de er veldig morsomme. I039ll setter vår rute i Danmark (i mai) inn i min. Jeg hadde ikke det i fjor. Forhåpentligvis følger jeg ruten også. Har du prøvd å laste opp favorittruter på Google Earth og gjøre en virtuell fly-along63 That039s moro også. 28. januar 2010 kl. 21:26 Min første datamaskin kan ha vært den første elektroniske på markedet. Jeg har fortsatt det et sted. Det var en Avocet. Siden da hadde jeg mange Cateyes et par Sigmas og noen veldig billig nonentity-merkevarer og en dyr tysk en hvis navn rømmer meg nå. VDO. Cateye mount-designen er forferdelig fordi kontaktene blir slitt og de slutter å jobbe. Jeg hadde trådløse enheter, men batterilevetiden er mer Mayfly enn Methusaleh. Jeg fikk en Garmin Etrex Vista Hcx for å gjøre Lejog i sommer, som det ble anbefalt for det, og det tok meg tre uker å bli vant til det. Jeg bruker det med jevne mellomrom nå. Det gir ca 4 dager på alkaliner og 1 dag pluss på oppladbare NIMHer. Jeg hadde dem med pulsmålere (veldig bra for å holde deg tilbake), men jeg har lært å gjenkjenne ganske nøyaktig hvor hardt I039m går, så jeg bruker ikke lenger dem. Programvaren for Garmins er obstridig å si mildt. Jeg kjøpte de fulle kartene til Storbritannia før du gjorde Lejog, og det var ganske nyttig. 29. januar 2010 klokka 17:33 Veldig interessant Mick, takk for at du deler dine erfaringer med gps. Jeg tror ikke det er en 039perfect039 bit kit der ute som likevel 8211 for syklister i alle fall. Jeg har en SATMAP, og enheten selv er flott, jeg fortsetter med det bra, vurderer jeg er en technophobe med ting som dette. Men jeg har 3 ganger nå å sende Map Cards tilbake til SATMAP for unøyaktigheter, noe som er galning, da jeg spesielt trenger høydeprofiler for å være riktig, og kortkortene viser fremdeles lommer av flat hvor det skal være 150m høyde osv. . Jeg tenkte på å dike det for å være ærlig for Garmin, nå er jeg ikke så sikker. Hvordan passer Garmin til sykkelen 29. januar 2010 klokken 19:54 Min Garmin sitter på styret på et monteringssett som dette. Jeg kan ikke huske hvor jeg fikk det 8211 det var ikke Amazon (jeg skulle beholde poster som Mick F). GPS klippes bare inn og ut. Hvilken type montering som er nødvendig, vil trolig avhenge av hvilken Garmin-modell den er, men surfer rundt, de er lett å få. 29. januar 2010 kl. 10:43 Garmin Edge-serien passer på et lite klemmer som er godt montert på stolpene eller stengene. Død lett å klippe inn og ut, veldig mye som en frontlysmontering eller som en Cateye-datamaskinmontering, selv om det ikke er elektrisk kobling. Enheten er helt trådløs. Batteriet er lett oppladet, enten på datamaskinen din eller ved en separat laderenhet, akkurat som du039d har for mobiltelefonen din. Min Edge 305 var flott, jeg hadde ingen problemer med det og kan ikke anbefale det høyt nok, men 705 tar litt skrape. 30. januar 2010 kl 09:17 Mick, fungerer Ascent-programvaren litt som Bikehike pleide å IE. kan du plotte ruter og kart ved hjelp av dette, og få oppstigningstegnene dukker opp Ive hadde en rask titt, og det ser ut som en fab, ikke sikker på om det vil fungere på SATMAP, men det er en kontaktadresse for å sjekke dette, jeg venter et svar . Ive kikket på Map my Ride, og det er litt komplisert sammenlignet med sykkel som jeg pleide å bruke hele tiden 8211 så trist, det er ikke lenger brukbar som lagrede data lenger. Får andre halvparten for å se den før jeg laster ned Ascent039s på min Mac. Det er også den skuffende tingen om de fleste GPS-systemer, ingen av dem er veldig Mac-vennlige, selv om SATMAP nå har gratis nedlastbar programvare for Mac, bare tilgjengelig siden 09 desember. 30. januar 2010 klokka 9:27. Ascension can039t plotruter, selv om det vil konvertere filtyper 8211 gpx, tcx, kml, tsv, csv og andre. Du kan importere og eksportere til ditt hjerte innhold. Jeg pleier å plotte en rute på BikeHike, og deretter laste ned og importere til Ascent. Fra stigning jeg kan da laste opp i min Garmin 8211 også du kan laste opp i Garmin rett fra BikeHike selvfølgelig. Jeg brukte ikke BikeHike-lagringssystemet mye, så jeg tenker ikke på mangelen nå. Som jeg sier, vil jeg generelt laste ned rutene og sette dem inn i Ascent. Jeg har noen planlagte ruter allerede på harddisken min. Når jeg planlegger min Chopper JOGLE riktig, vil jeg se alt i Ascent. Ascent har et forum. Rob, programvareutvikleren kommer fra tid til annen. I039m Mick F der. montebellosoftwareascentforum Gutta er veldig hjelpsomme og it039s verdt å lese ting. Oppstigning er bare Mac-basert. Hvis Rob kunne få ut en PC-versjon, ville han tørke gulvet med konkurransen. På en eller annen måte vet jeg at han vant039t som han er opptatt nok med andre prosjekter. Hvis han forgrenet seg, ville han ikke kunne gi samme service og kvaliteten ville falle. Lykke til med Ascent, Mary, jeg vet at du ikke blir skuffet. 30. januar 2010 kl 09:51 Veldig interessante ting, Mick. Jeg tror jeg vil bekymre meg for kompatibilitetssupport-problemer når du oppdaterer, eller bytter til et annet merke. Kanskje jeg er en pessimist, men Id hater også å tro at Id brukte hele tiden å registrere opplysningene og kanskje miste den. Jeg må innrømme at jeg er imponert over mengden informasjon som er registrert og kan analyseres av disse tingene skjønt. Og innlegget ditt på CTC forumet. spesielt, var fascinerende i detalj. Jeg har ikke fått sykkelcomputerGPS-feilen ennå. Jeg bruker mapmyride til å plotte ruter og kjørelengde. Jeg tenkte på å få en iPhone 3GS slik at jeg kan laste ned appen og ruterne Ive plottet. Men det gjorde jeg ikke. Du er alle som får meg til å føle meg veldig sløyfe med gadgets, spesielt siden jeg jobber i IT. Jeg kjøpte en Raleigh kablet syklus datamaskin med foran og baklykter alle for tjue kvid i går. Det er om hvor jeg er for øyeblikket. 30. januar 2010 klokka 11:53 skrev Maria. det er litt komplisert sammenlignet med sykkel som jeg pleide å bruke hele tiden så trist, det er ikke lenger brukbart som lagrede data lenger. Gosh, jeg har nettopp lagt merke til det. Database borte. Så rart. Han nevner mulige rettssaker som følge av at ruter kan vurderes via denne nettsiden. Jeg lurer på hvorfor. Er sykkelruter lovlig beskyttet63 30. januar 2010 klokka 8:32 Odd, isn039t det. Jeg lurer på hvorfor de generelle advarslene ikke er nok. Enhver vei opp, siden er fortsatt en god 039un for rutekonstruksjon, men hovedproblemet er at du ikke kan koble ruten din slik at andre kan se den. Det må være hundrevis av tråder på fora som nå er ødelagt fordi koblingene ikke lenger fungerer. Jeg mener, si at jeg hadde en god rute et sted, og jeg ønsket å formidle min kunnskap til andre. Et godt eksempel er 034Rob039s Passage034. Jeg beskrev dette på CTC Forum: forum. ctc. org. ukviewtopic. phpf22038t29204038p236119 men linkene er nå ubrukelige. Heldigvis har jeg fortsatt denne ruten lagret i Ascent, og jeg kunne følge den via min Garmin. Nå for å vise andre, må jeg enten sende en. Gpx-fil via e-post eller vise den på et kart og gjøre et skjermbilde. Kanskje det er et annet nettsted enn BikeHike som virker 30. januar 2010 kl 09:59 I039ve brukte Bikely noen ganger. Det er ikke helt det samme, men det fungerer bra når du blir vant til det. Du kan publisere sykkelruter, og de gjør heller ikke Storbritannia, selv om det er fint å se at det er et britisk nettsted. Det er irriterende hvor gamle koblinger slutter å fungere. På en av mine andre nettsteder, som har hundrevis av utgående koblinger, må jeg jevnlig sjekke dem (med noen stasjonær programvare) og prøve å oppdatere de som er ødelagte, eller slette dem helt. I minst Bikehike gir en grunn til at det er utenfor deres kontroll. Hvis det var meg som hadde gjort alt utviklingsarbeidet, har I039d overført nettstedet til et 163100 Limited Company og videreført. 30. januar 2010 kl. 10:07 How039s liv med en Garmin Edge 705 kommer along63 Batterilevetiden er hvorfor jeg kjøpte en Legend HCx, i stedet for Vista HCx som har bedre høydemåler og profilering, men bruker mer batteri. Men MapSource-programvaren som følger med enheten, gjør en profil, en slags. De 20 miles jeg kjørte i dag. En del av det inkluderer min vanlige klatre opp Winter Hill. Det er litt rå, men det er det. Jeg måtte gå den siste biten til toppen da den endelige lengden på veien fortsatt er dekket med snøbrett. Den vertikale linjen til høyre for senteret er der jeg stoppet hjemme for en kopp te, slår enheten av og på igjen før jeg gjorde den andre delen. Det ser ut til å ha spilt en markør that039s for lavt mens den lette etter satellitter. 6. februar 2010 kl. 21:48 Fungerer dette Ja, det gjør Garmin 705 fortsatt problematisk. Bare i dag koblet jeg opp til min Mac og det låst opp. Jeg sorterte det raskt og alt er bra, men jeg føler at min kunnskap om 705039s foibles fungerer bedre enn 705039s firmware. Din rute, Patrick, så bra ut. Jeg husker noe av området fra yonks siden 7. februar 2010 klokka 18:28 Jeg så på Garmin fora, forresten. De har et Windows-programvareforum, og det ser ut til at den nyeste utgaven av MapSource (programvaren til Garmin eTrex HC-serien) ikke fungerer bra på Windows 7. I039m er ikke sikker på at dette programmet er tilgjengelig for Mac. Mine er en eldre versjon som trolig ville være ok i Windows 7 (I039m kjører fortsatt Windows XP), men you039d tror at denne typen problem vil bli løst etterhast, og det har has0039t. 7 februar 2010 kl 08:48 Hei Patrick, jeg tror Garmin har mange ting å fikse med Edge 705 og kartene deres for 8211 de synes å ha en kjeft-hold på sine kart. My Edge 305 var feilfri, og for å være ærlig, burde jeg aldri ha oppgradert til 705. Åh, jeg har gjort det, og jeg vil få mest mulig ut av det. Jeg lurer på om Garmin er laget av Toyota, så skal de gjøre en tilbakekalling. 8. februar 2010 kl. 07:25 I039ve har du nettopp fått en oppusset Edge 605 og har tips om å spare penger på kartene 8211 Prøv å se om OpenStreetMap eller OpenCycle vil tilfredsstille dine behov, da de er gratis og bedre enn Garmin-ene i noen områder. Edge-kompatible Garmin OpenStreetMap-bilder er her: wiki. openstreetmap. orgwikiOSMMapOnGarmin Jeg bruker de Cloudmade-ene: downloads. cloudmade I039ve har nettopp gjort en 200km Audax-tur med 605 som primær navverktøy (med papirkurv) 8211 godt imponert, jobbet en godbit februar 9. 2010 kl. 10:55 På mine virtuelle reiser fant jeg dette: GPSies. Hei. Jeg har fått mye hjelp fra å skrive på denne nettsiden: Frank jobbet mesteparten av problemene jeg opplevde med min, og hjalp meg til å bli fornøyd med det som i utgangspunktet var et veldig irriterende produkt. Frank har også en god sans for humor. Hei, noen har tips til et belteklips eller lignende montering slik at 705 kan brukes når jeg kjører, holder jeg meg i lommen på min løpebukser, men det er en smerte å komme seg ut og se på. Jeg antar at den er litt stor for jobben. 27. mai 2010 kl. 10:17 Don039t gi opp med BikeHike 8211 til tross for irritasjonen av å måtte lagre ruter andre steder, er det bare den bestfunksjonelle ruteren, i alle fall hvis du er i Storbritannia. Her er noen grunner: 8211 Du kan bruke enten OS Maps eller OpenCycleMap for å planlegge ruten din, som alternativer til Google Maps, som er ganske manglende for å forstå passende syklusruter. 8211 er det en alternativ rutingsalgoritme som bruker OpenStreetMap-data i stedet for Google-routingsalgoritmen. Dette er gtsolt mye bedre. Nesten alle de alternative nettstedene bruker Google-ruting som det eneste alternativet. For eksempel, i nærheten av meg, hvor OSM-ruteren vil ta en syklist korrekt gjennom en bikepath-t-bane for å krysse en motorveiskryss, tar Google-ruteren, selv når den er satt til quotWalkingquot, deg på en gal to-mils omledning. 8211 BikeHike kan automatisk legge til Garmin kurspoeng til ruten din mens du tegner den. Så når du laster ned ruten, vil den flytte kurspoengene til en avstand du velger, sier 300 meter, tidligere. Dette gjør at du kan få Garmin 605705 til å slå opp en svingretning før du når krysset. Massevis av andre funksjoner også, men disse er standout-ene IMHO. 15. april 2011 klokka 11:58. Takk Monxton, her er vi femten måneder etter at jeg startet denne tråden, og fortsatt kommentarer kommer inn. Jeg er enig med deg om BikeHike, I039m. Fortsett å lære om 705 og tilgjengelige verktøy, og jeg må si BikeHike har alt. BikeRouteToaster er ok, men ikke perfekt, og i det minste kan jeg lagre interessante ruter der jeg kan henvise andre til ved lenke. Hvis I039m produserer en rute til personlig bruk, bruker I039ll BikeHike. 17. april 2011 kl 03:35 Hva en god tråd så takk Mick F for å starte den. Jeg har nylig kjøpt en Edge 705 etter å ha blitt veldig imponert over en nesten feilfri 305. Det var hvor problemene startet. det er nå tilbake med Garmin for en gang, så vel som å bruke deres 039support039 Jeg er fortsatt ikke lenger fremover. Enheten er 6 uker gammel, og mitt råd til noen er å få det tilbake til forhandleren før 28 dager er oppe, eller du vil ha gleden av å håndtere folk (hos Garmin) som ser ut til å løpe tørt av ideer veldig fort. Jeg kjører Windows 7 og bruker Garmins Training Center, MemoryMap og Sports Tracks. Jeg er også et bud på en innspillingsnerd (kommer fra å jobbe i lokalregion), men MemoryMap og Sport Tracks vil ikke engang gjenkjenne enheten. 305 ved sammenligning fungerer perfekt. Du tror det ville være rimelig enkelt å identifisere 3PCs alle jobber med 305, men ingen med 705 ergo feilen er med 705 Hva burde vært en glede å bruke og en godbit til meg selv har forvandlet seg til litt smerte . har noen prøvd 800 og som noen en gang sa DLTBGYD 6. juni 2011 klokken 8:16 skrev john valentine: Jeg har nylig hatt problemer med å laste ned nyere historie, noen andre som har problemer med samhandling med garmin TC Ellers fungerer det bra, hadde det 12 måneder jobbet flott når tapt sist søndag på hendelse rute retning finder fikk meg tilbake til ruten. 28. mars 2012 kl 08:35 Hei John, jeg bruker ikke Garmin Training Center i det hele tatt, så jeg kan ikke hjelpe. Jeg finner GTC bortkastet tid som det FAR er bedre programmer available. Question om ave hastighet og ave bevegelige hastighet. Jeg gjetter ave hastighet fortsetter å beregne selv om du stoppet og enheten gikk i auto stopp Ave flyttehastighet er bare beregnet som det står når rytteren er i bevegelse Det omitts alle stopper 06-25-2012, 11:06 PM Jeg har ikke en 800 and dont use Garmin Connect so I cant be sure I got this right. My 705 only has average speed available to select for display. It keeps a running total of elapsed time and distance. The average speed is calculated from those two values. If auto-pause is enabled the elapsed time advances only when moving. If it isnt enabled the elapsed time will be the total time including stopped time. Garmin Connect used to have a Moving Time selection but I believe I have read on the board that it has been removed. When Moving Time was selected GC would use the distance logged by the Edge and the time stamps to determine the stopped and moving time and adjust the data accordingly. If auto-pause was enabled on the Edge, selecting Moving Time in GC had very little effect on the data since the Edge data was based on moving time. 06-26-2012, 09:15 PM TigerMountRider got it close. There is actually a field called Elapsed Time. This counts from the time you pushed the start button no matter what. Auto pause or even turning your unit off doesnt impact this. Press the stop button and this field will continue to count. If it has been 3 hours by the clock since you pushed the start button, Elapsed Time will be 3 hours. In general, this seems like a pretty useless statistic in most cases. See the last paragraph for a better solution. I think what TigerMountRider was referring to is just the quotTimequot field. This doesnt count time while the unit is stopped (stop button), auto paused, or turned off. If you dont have auto pause enable, this field will continue to count even when not moving, unless you press the stop button. This is the field that is used to compute average speed. Unfortunately the Edge series doesnt give you both total time and moving time as most of the Garmin non-fitness GPSs give you. I dont want to have auto-pause enabled. I want two sets of numbers for moving and overall time, as well as an average overall speed and an average moving speed. 09-17-2013, 07:13 AM TigerMountRider got it close. There is actually a field called Elapsed Time. This counts from the time you pushed the start button no matter what. Auto pause or even turning your unit off doesnt impact this. Press the stop button and this field will continue to count. If it has been 3 hours by the clock since you pushed the start button, Elapsed Time will be 3 hours. In general, this seems like a pretty useless statistic in most cases. See the last paragraph for a better solution. I think what TigerMountRider was referring to is just the quotTimequot field. This doesnt count time while the unit is stopped (stop button), auto paused, or turned off. If you dont have auto pause enable, this field will continue to count even when not moving, unless you press the stop button. This is the field that is used to compute average speed. Unfortunately the Edge series doesnt give you both total time and moving time as most of the Garmin non-fitness GPSs give you. I dont want to have auto-pause enabled. I want two sets of numbers for moving and overall time, as well as an average overall speed and an average moving speed. Hmmm. I have the same question regarding the difference between average speed and average moving speed. They are often close but not always. I use a spoke sensor for my speed calculation and supposedly the average stops when Im not moving (I have it set to detect when moving, not use a min speed) and normally my average speed seems correct. But sometime my average moving speed as shown on Garmin Connect is nearly a kilometer per hour higher. Given that Im supposedly only calculating the average speed when Im moving, what would be the reason for this inconsistency 09-17-2013, 07:58 AM Hmmm. I have the same question regarding the difference between average speed and average moving speed. They are often close but not always. I use a spoke sensor for my speed calculation and supposedly the average stops when Im not moving (I have it set to detect when moving, not use a min speed) and normally my average speed seems correct. But sometime my average moving speed as shown on Garmin Connect is nearly a kilometer per hour higher. Given that Im supposedly only calculating the average speed when Im moving, what would be the reason for this inconsistency My guess is that it is calculating your stop time differently than your watch. If you have auto-pause set on your device, the workout time should be the same as moving time. So compare the time on the device to what GC shows for moving time. This might give you a clue. Also compare the distance on the watch itself to what Garmin thinks is the distance. If these sets match but the average moving speed doesnt, it means Garmin has a bug. 09-17-2013, 08:07 AM My guess is that it is calculating your stop time differently than your watch. If you have auto-pause set on your device, the workout time should be the same as moving time. So compare the time on the device to what GC shows for moving time. This might give you a clue. Also compare the distance on the watch itself to what Garmin thinks is the distance. If these sets match but the average moving speed doesnt, it means Garmin has a bug. Watch If you mean the total ride time, its the same on the 800 as it is on Garmin Connect. Same for the total trip time. Curiously, if I export the ride from the Garmin to Map My Ride, it seems to use the average moving speed as the average speed. 09-17-2013, 08:45 AM Watch If you mean the total ride time, its the same on the 800 as it is on Garmin Connect. Same for the total trip time. Curiously, if I export the ride from the Garmin to Map My Ride, it seems to use the average moving speed as the average speed. Sorry, thinking too much about the new Garmin 620 running watch that was just announced. So if you do the calculation manually for speed distancetime, which does it match Most web sites now give you multiple speeds for elapsed (time device is running), moving, total (total clock time). It used to be theyd only give you one of those but were completely inconsistent between sites which time they would use. Hopefully they are all using the same distance, although some sites have been known to recalculate distance based on the GPS track. But even though the calculations are trivial, I have seen cases where they actually have bugs and get it wrong. I never assume anything in this area. 09-17-2013, 09:04 AM Sorry, thinking too much about the new Garmin 620 running watch that was just announced. So if you do the calculation manually for speed distancetime, which does it match Most web sites now give you multiple speeds for elapsed (time device is running), moving, total (total clock time). It used to be theyd only give you one of those but were completely inconsistent between sites which time they would use. Hopefully they are all using the same distance, although some sites have been known to recalculate distance based on the GPS track. But even though the calculations are trivial, I have seen cases where they actually have bugs and get it wrong. I never assume anything in this area. It looks like the average moving time is correct, at least in the cases where the difference is significant and I havent used a ferry without turning off the timer. But thats another issue. No, I was wrong. Well at least from the few that I looked at. It depends on which time you look at: Time: 6:24:12 Moving Time: 6:22:54 Elapsed Time: 6:47:09 Avg Speed: 25.2 kmh Avg Moving Speed: 25.3 kmh Max Speed: 52.5 kmh From a recent century that I did you can see that the Time and the moving time are slightly different, apparently accounting for the difference in the avg speed and avg moving speed. Now I know that the elapsed time is the total ride time, regardless of whether Im riding, stopped at a light or buying Gatorade. And I know that moving time is the time that my bike is rolling based on my speedcadence sensor. But what is the Time feel representing Powered by vBulletinreg Version 4.2.3 Copyright copy 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment